sâmbătă, 4 aprilie 2009

Necunoscut-Episodul 3

Ora 9 se apropia repede si Catalin nici nu era imbracat, arunca un fost costum pe el care apartinea raposatului sot al gazdei de cand era tanar, ca un cadou de inceput de an scolar sa-i mearga totul bine caci in trecut acesta a purtat noroc sotului vaduvei.Iese din scara, cu un caiet in mana si un pix la piept , gata sa infrunte 4 ani de liceu plini de lectii de viata si cunostinte folositoare tutoror generatiilor.
Se indreapta cu pasi repezi catre liceul ce-l va gazdui de luni pana vineri de la 8 la 2.Ajunge in fata scolii , masoara scoala din cap pana in picioare si pe toti cei ce treceau pe langa el , totul parea atat de nou , vroia sa afle totul despre orice si oricine.La intrare este oprit de paznic.
-Buna tinere , i-a zi cu ce treaba pe aici?
-Bbbuna ziua ,spune el balbaindu-se, sunt aici pentru ca asta este scoala mea.
-Scoala ta, serios?intreba paznic intr-un mod ironic , stiind ca baiatul este emotionat.
-Da, adica nu , adica ma scuzati vroiam sa zic doar ca aici voi invata eu de acum in colo.
Paznicul se amuza de exprimarea stangacie a copilului si ii mai adreseaza cateva intrebari.
-Si de unde esti mititelule?
-Din Iasi dar dintr-o zona rurala , cu siguranta nu o cunoasteti.Ma scuzati insa , dar voi intarzia.
-Nu-ti fa griji , acum e cuvantarea directorului , un om foarte de treaba daca nu-l calci pe bataturi.
-Si nu credeti ca ar trebui sa aud si eu ce are de spus?
-Fiule, crede-ma acelasi discurs il spune timp de o vesnicie, nu pierzi nimic.
-Se pare ca stiti cam totul pe aici, nu stiti cumva si care va fi clasa mea?
-Cand muncesti la acelasi loc de o viata intreaba le sti pe toate si ii sti pe toti.Si ca sa-ti raspund la intrebare, pe astia mici ii pune intotdeauna la parter , uita-te pe usa unde iti vei gasi numele acolo vei fi si tu.
-Multumesc Domnule paznic.
-N-ai pentru ce , spuse amuzandu-se , si ai grija copilul meu ca urmeaza niste ani grei , sa nu cedezi inainte de vreme si nu uita cand ai nevoie de ceva , orice poti apela la mine.
Cuvintele spuse de catre paznic se aud ca niste soapte in urechea pustiului care era deja in drum spre clasa sa.
-

Un comentariu:

  1. totusi...sper ca acest serial v-a avea un final fericit.stiu ca realitatea e prea dura uneori cu noi;eu cred ca fiecare persoana trebuie sa fie fericita.si stiu ca ce nu ne omoara ne intareste.oare de ce alti sufera mai putin si de ce obtin foarte usor ce isi doresc pe cand alti se chinuiesc sa obtina ceva.de ce nu suntem toti egali(asta e dilema mea de azi).daca voi putea iti voi citi fiecare episod ca mi-ai starnit curiozitatea...

    RăspundețiȘtergere